29 November 2011

[di mana kita di sisi Nya?]

Bismillahirahmanirahim.

ingin tahu di mana kamu di sisi Allah?
tanyalah diri kamu sendiri.
di mana Allah di hati kamu..
itulah jawapannya.


" Maka ingatlah kepada Ku, Aku pun akan ingat kepadamu. "
[Al-Baqarah, 2:152]


Wahai anak Adam, jika engkau mengingati Ku di dalam dirimu, Aku akan mengingatimu di dalam diriKu. Dan jika engkau mengingatiKu di dalam perhimpunan,
Aku akan mengingatimu di dalam perhimpunan para malaikat.
Dan jika engkau mendekatiKu dengan sejengkal,
Aku akan mendekati engkau dengan satu hasta. Dan jika engkau mendekatiKu dengan satu hasta, Aku akan mendekati engkau dengan satu depa.
Dan jika engkau datang kepadaKu berjalan kaki, Aku datang kepadamu berlari”
 
 itulah kasihnya Tuhan kepada hamba Nya,
moga Allah selalu menjadi keutamaan di hati kita.
inshaAllah.

:')

No comments: