19 November 2011

[dalam istikharah cinta]

Bismillahirahmanirahim..

Di atas sajadah malam, 
aku tertunduk pada gelap dan pekatnya malam,
meraba rahsia Mu Yaa Allah atas jodoh yang akan kau pilihkan untukku..
istikharah mencari jawapan untuk menggapai alhub fillah wa lillah..
dalam doa aku bersimpuh pasrah..
memohon datangnya jawapan dari Mu, Pemilik Jiwa..
 Tuhan,
andai jawapan itu masih menggantung di langit, maka Kau turunkanlah..
andai jawapan itu masih terpendam di perut bumi, maka Kau keluarkanlah..
andai jawapan itu sulit buat aku raih, maka Kau permudahkanlah..
andai jawapan itu masih jauh, maka Kau perdekatkanlah..


      Ketika aku ingin meminta yang tampan, berpikir sudah cantikkah aku?
Ketika aku ingin meminta yang cukup hartanya, aku berpikir sudah cukupkah hartaku?
Ketika aku ingin meminta yang baik, aku berpikir sudah cukup baikkah diriku?
  dan, ketika aku ingin meminta yang soleh, aku berpikir sudah cukup solehahkah aku?                                                                     
 Bagiku cukuplah seorang lelaki biasa yang wajah biasa dengan kekayaan seadanya namun mampu mengimami dan membimbingku menuju syurgaNya.
Aku bukanlah perempuan istimewa dengan kemuliaan seperti Khadijah, tak secantik Aisyah, kepintaranku pun tak bisa dibandingkan dengan Fatimah mahu pun Asma`Binti Yazid,
maka aku pun tidak menginginkan lelaki sempurna,
karena justeru dalam ketidaksempurnaannya lah yang akan melengkapi setiap kekuranganku..
                                                                     

istikharah..
memohon Tuhan mempertemukan dengan dia,
seorang insan yang Allah redha untuk ku panggil seorang suami.
yang bersamanya, dapat ku bina usrati jannati.
moga Kau permudahkan yaa Allah..
Ameen~

7 comments:

qaseh ashuffi_zahirah said...

Kuatkan hati..Jodoh ada di mana2..persiapkan diri utk hadapi ya..

JIJI YU said...

ko nak tau tak.pompuan ni kan kekadang..dah dapat yg baik baik..die plak kata tak layak

kaka said...

aminnnn..sedap sangat bunyi entry nie..moga2 Dia permudahkan ea kawan :))

AzahraGamalAbdulNasir said...

Subhanallah..sgt menarik..sye memg berada dlm keadaan ini..moga awk mendpt petunjuk yg terbaik dr Allah..

Damba CintaMU said...

AssWrWb InsyaALLAH, sebagaimana janjiNYA QS.24:3 dan 26

Damba CintaMU said...

AssWrWb InsyaALLAH sebagaimana janjiNYA QS.24: 3 dan 26

Kartini said...

indah dan best. terkena pada diri ni