02 October 2012

[Aku Tahu, Tuhan Merindui]

Bismillahirahmanirahim.


Malu.

Aku mahu selindung diri, 
di balik cebisan kerudung putih suci.

Aku tahu, 
Tuhan sedang merindui.

Aku rasa,
 itulah solatku yang paling lama.
Sujud terakhir, basah sejadah dengan air mata.

Usai salam itu, aku tertunduk sepi.
Benar. Aku malu sama Tuhan.
Tapi aku tak bisa lari.
 Hadapi.

Tuhan,
Terlalu banyak hak-hak Mu yang aku letak ditepi.
Terkadang hanya memandang sisi.

 Aku cuma hamba Mu, 
yang zalim pada dirinya sendiri.

Tuhan,
Genggam hatiku.
Biar erat erat dalam redhaMu. 


 "Dan Dia telah memberikan kepadamu segala apa yang kamu mohonkan kepada-Nya.
Dan jika kamu menghitung nikmat Allah,
 nescaya kamu tidak akan mampu menghitungnya.
 Sungguh, manusia itu sangat zalim dan sangat mengingkari (nikmat Allah)."
Surah Ibrahim, ayat 34 (14:34)


 
Tamparan hebat untuk diri sendiri.
Pedih ke ulu hati.

:(

Astaghfirullah.
 


Tapi jauh di sudut hati,
Ada satu rasa yang tak mampu aku luah sendiri.

Kamu tahu?
Aku terlalu rasa Tuhan sayang sama aku sekali.

Allah,
Alhamdulillah.
Alhamdulillah.
Alhamdulillah.


Itu nikmat yang paling tak berbelah bagi.
Rasa disayangi, oleh Pencipta sendiri.

:)
 

No comments: