15 September 2012

Suka Aku Pada Senyuman

Bismillahirahmanirahim.

 

Kamu tahu,
Aku suka pada senyuman. 
Yaa, dengan rasa yang terlalu.

Pesan aku pada seukir bibir,
Tetaplah tersenyum, walau dalamnya hati terasa perit.
Tetaplah tersenyum mesra,
Sekurangnya, orang orang di sekelilingmu juga merasa lega.
 Mungkin terkadang, senyum itu membuat aku rasa hipokrit sangat.
Selimut segala rasa yang berkuap kuap di jiwa dengan rasa terhebat.

Tapi, tidak mengapa. Aku tetap memilih untuk tersenyum saja.

 Jangan pelik melihat aku tersenyum mesra.
Sebenarnya ada rasa yang cuba aku padam dengan segera.
 Lupa derita, biar bahagia saja yang ada.

Hidupkan dunia dengan senyuman,
Kamu akan temui kedamaian dan ketenangan.

Senyum bukan bermakna kamu gila,
Cuma orang yang kamu tebarkan senyum, akan tersenyum juga.

Itu aneh ke?
Ohh tak, itu sebenarnya harga sebuah senyuman saja.
 Yang tak di jual di mana mana.
Heh. -.-

No comments: