27 December 2012

*pilihan*

Bismillahirahmanirahim.

 

Hidup ini sememangnya wujud pilihan,
tapi akhirnya kita hanya mampu memilih satu-- 
yang terakhir--
dan mungkin juga disebut--takdir

-----

Tuhan
dalam gelapnya dingin malam
 aku sujud--memohon satu petunjuk

Tuhan
moga Kau bukakan jalannya
yang mana harus aku pilih--pada akhirnya

Tuhan
aku tak ingin tersilap
izinkan aku--untuk memilih yang benar

bawakan aku Tuhan--
pada jalan yang Kau redha-dunia akhirat

-----

sungguh, kadang kala kita terlalu meminta-minta pada Tuhan, untuk kabulkan atas semua permintaan doa-doa kita. tanpa kita tahu, apakah permintaan itu pada pengakhirannya--baek atau sebaliknya.

doa--tak pernah salah, kata teman sebilikku.
aku percaya.

-----

Mungkin ini, 
dinamakan kebergantungan--kepada Tuhan. 

Tuhan, 
aku tahu, setiap rencanaMu--terbaek untuk aku.


-Beijing-
27122012


# study week. exam.
moga Allah permudahkan segala.
mohon doa.

*senyum*
 

1 comment:

mihs said...

get it?